Kampania #GamingBezBarier, przygotowana przez Fantasyexpo oraz Polską Ligę Esportową zdobyła na międzynarodowym konkursie MIXX Awards Europe 2021 srebrną statuetkę w kategorii Gry/E-Sport oraz brązową w kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility. Innowacyjność projektu polegała na stworzeniu pierwszego polskiego słownika gamingowego dla gry CS:GO dla Głuchych oraz przygotowania pierwszej na świecie transmisji esportowej, tłumaczonej na żywo na język migowy.

Stworzenie pierwszego gamingowego słownika polskiego języka migowego a tym samym likwidacja barier w pełnym odbiorze meczu esportowego u osób głuchych, to główne cele jakie przyświecały agencji gamingowej Fantasyexpo oraz Polskiej Lidze Esportowej. Na potrzeby projektu  zostało przetłumaczonych, bądź stworzonych od podstaw 19 znaków tłumaczących terminologię dedykowaną grze CS:GO. Do prezentacji i przedstawienia zarówno zasad gry jak i właśnie charakterystycznej dla rozgrywki terminologii przygotowano dedykowane wideo ze znakami i napisami. 

GAMING BEZ BARIER

Ponadto stworzony został cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów.  

Słownik miał swoją premierę podczas finałów Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje. Była to pierwsza na świecie transmisja esportowa, tłumaczona na żywo na język migowy. Jej przebieg można było śledzić w serwisie Twitch oraz na kanale Polsat Games. 

Zaczęło się od „Zróbmy coś dla osób Głuchych” – mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports, Fantasyexpo – pomysłodawca projektu. Uważam, że esport powinien być dostępny dla każdego – bez jakichkolwiek wykluczeń! Bardzo się cieszę, że spotkałem na swojej drodze osoby, które uwierzyły ze mną w tę ideę i pomogły wdrożyć projekt #GamingBezBarier. Dedykuję tę nagrodę wszystkim Graczom – wspólnie pokonajmy wszelkie bariery!

Szacuje się, że w Polsce jest około 1 miliona osób z problemami lub całkowitym brakiem słuchu, czyli zmysłu uznawanego przez wielu za podstawę w codziennym życiu.Problem głuchoty wyklucza cyfrowo wielu miłośników tej dyscypliny a komentarz jest nieodłączną częścią każdego widowiska sportowego czy też esportowego. Ubarwia je, nadaje mu tempo i przy okazji zapewnia dodatkowe emocje. Są jednak tacy, którzy nie są w stanie usłyszeć głosu komentatora, a także chcieliby poczuć ten dodatkowy dreszczyk emocji. Dlatego też z myślą o nich został stworzony pierwszy w Polsce gamingowy słownik języka migowego dedykowany grze Counter-Strike: Global Offensive. 

Za pomysł, kreację i realizację słownika #GamingBezBarier odpowiedzialna jest agencja gamingowa Fantasyexpo, przy wsparciu Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet. Za realizacją pierwszej na świecie transmisji dla osób Głuchych stoi Polska Liga Esportowa. 

Attachments